Savon Suunnan kuntosuunnistukset

KUNTORASTIOHJEET JÄRJESTÄJILLE 

Yleisohjeita järjestäjälle

Selvitä hyvissä ajoin muutama viikko ennen tapahtumaa kartan ajantasaisuus, ja ilmoita Hannekselle mikäli tarvitset apua kartan päivityksessä.
Tee ratasuunnitelmat ajoissa, toimita vähintään
viikkoa ennen tapahtumaa malliradat Reijolle, jotta keritään piirtämään ja tulostamaan kartat.

Huolehdi että kuntorastimaksut on maksettu. Osallistujien Emit-kilpailukortit luetaan tietokoneelle EResultsLite-ohjelmaan. Kirjataan käsin ne osallistujat joilla ei ole emittiä tai jotka eivät halua aikaa. Emitit luetaan myös MTR:ään, josta saadaan paperituloste osallistujalle. Mikäli tietokone ei jostain syystä toimi, kirjataan tulokset MTR-paperitulosteesta, koska MTR:n purku ei enää onnistu tietokoneelle. Heti kisan jälkeen tulokset sisältävä EResultsLite-ohjelmalla tietokoneelle tallennettu dat-tyyppinen tulostiedosto toimitetaan tulosten käsittelijälle Kullervo Hirvoselle sähköpostilla (kullervo.hirvonen@gmail.com), mihin yhteyteen voi lisätä tarpeelliseksi katsomiaan tietoja tuloksiin liittyen. Tarkempia ohjeita löytyy itse tietokoneelta (työpöydän ikoni) tai salkun paperisesta ohjeesta. Toivottavaa on, että sähköpostin mukana on myös kopio käsin kirjatuista tuloslistoista.
Maksut: Kausikorttimaksut: jäseniltä 40 €, ei jäsen 75 €, kuntorastijärjestäjät 0 €. Maksuohjeet tässä linkissä. Huom! Seuran jäseneksi kannattaa liittyä!

Kertamaksut:  6 €, 18v ja nuoremmat ilmainen.  Laina-emit 2 €.

Laske tapahtuman osanottomaksut sekä kirjaa ja kuittaa ne kuntorastilaatikossa olevaan maksutaulukkoon. Pohjakassa on 30€.

Maksa kuntorastitapahtuman tuotto omalta tililtäsi seuran tilille Nordea / FI84 1044 3000 2180 65 (viesti esim. "kuntorastit 2.5.2017 Vattuvuori") ja ota rahat omaan käyttöön. Tämä sen vuoksi, että pankki ei ota mielellään vastaan käteistä rahaa ja se aiheuttaa seuralle kustannuksia.

Mikäli tämä ei ole mahdollista, toimita rahat Hannekselle tai Reijolle.


HUOMIOI! Kuntorastijärjestäjä saa palkkioksi vapautuksen kauden viikkorastimaksuista.

Ratojen suunnittelussa on huomioitava, että kuntorastien tarkoitus on myös toimia hyvinä harjoituksina, jotka kehittäisivät monipuolisesti suunnistustaitoja. Tehdään monipuolisia ja vaihtelevia ratoja!

  • Kuntosuunnistusten ohjeita SSL:n sivuilla. Sieltä löydät myös muiden seurojen kuntorastit.
  • Ohjeita aloittelijoille
  • YLEISTÄ

    KILPAILUPAIKKA JA OPASTUS

    KARTAT JA RASTIT

    TULOKSET

    RATASUUNNITTELU LYHYESTI

    Ratasuunnitteluun ja oikeaan vaativuustasoon on kiinnitettävä erityistä huomiota.

    Ratamestarin ohjeet ovat laajemmin selostettu malliesimerkein kuntorastilaatikossa olevissa Suomen Suunnistusliiton vihkosissa. Tutustu etenkin lasten- ja siimariratojen osalta vihkoon "Suunnistusratoja lapsille" hyvissä ajoin ennen järjestysvuoroa. Siinä on hyviä esimerkkejä perusradoista. Kiinnitä erityisesti huomiota oikeaan tasoajatteluun ratasuunnittelussa. Pyydä tarvittaessa apua ja kommentteja seuran kokeneilta ratamestareilta. Huomioi maaston vaikeusaste. Laadi helpompiin mastoihin pitemmät radat, etenkin A ja B osalta. Käytä myös vaihtelevia rastivälejä ja erikoisuuksia kuten "rypäle- ja perhos-rasti" muotoja.

    Kuntorastiradat, tee vähintään A, B ja C-radat

    Ratapituudet ovat ohjeelliset maaston vaativuudesta riippuen.

    Ratamestarityöskentelyn eteneminen:

    Kiitokset osallistumisestasi järjestelytehtäviin.

    Kuntosuunnistusjaosto